Autor stránek

Správcem webu je Jožka

Ve všem dělej druhým to, co chceš, aby oni dělali tobě.

24.-28. 8. 2011 NVT-J hory Velká Fatra (Slovensko)

Poslední srpnový týden se konal historický první Národní výcvikový tábor Juniorů – hory (zkráceně 3. NVT-J). Úvod proběhl v Beskydech, ovšem hlavním cílem bylo slovenské pohoří Velká Fatra. A díky naší Juniorce Máji tam byl zastoupen i náš oddíl.:o)

* * * Z Májina deníku * * *

Den 1.: středa 24. srpna 2011

Sedím ve vlaku, který míří z Brna k Hranicím na Moravě. Máme však zpoždění a já tak v Hranicích musím čekat až na další vlak. Do Vsetína přijíždím se 40 min. zpožděním, na které naráží jako první Tom: „Májo, už si tu měla dávno být!“ Já mu na to hbitě a s úsměvem odpovídám „Já vím...“ Poté se dozvídám, že ostatní si čekání zkrátili vycházkou po Vsetíně. Nevadí, už míříme ke klubu Alcedo, kde probíhá první praktická lekce. Poté se vypravujeme k Čertovým skalám, kde probíráme techniku slaňování pomocí sedáku, karabiny, osmy a lana. Vyzkoušeli jsme si pohyb na skále nejen dolů, ale i vzhůru s jištěním (všechny holky jsme se zasekly na jednom místě, ale kluci to vylezli). Pak následoval přesun na místo noclehu, který byl nedaleko. Pár z nás si ještě šlo k blízké benzínce koupit něco na zub...

Den 2.: čtvrtek 25. srpna 2011

Den, kdy u Brna zemřela Mija Horská...
Noc byla velice teplá (až přespříliš). Po snídani jsme se opět sešli k rannímu programu. Vyrazili jsme na cestu za hranice našeho státu – na slovenskou Velkou Fatru. Cestou nám samozřejmě České (i Slovenské) dráhy nezapomněly připravit několik zážitků (přestupy, zpoždění…). Jakmile jsme dojeli do Martina, tak jsme se velice rychle přesunuli k přestupu na autobus, který nám ovšem ujel o 2minuty. Další čekání... Asi za hodinu jel další spoj. Konečně jsme se dočkali a vezeme se autobusem v počtu devíti osob (2 instruktoři a 7 účastníků). Naše jízda autobusem končí v Blatnici, odkud už jdeme po svých. Dnešní cíl je Kráľova Studňa, v jejíž blízkosti stojí salaš, u které dnes zabivakujem. Čeká nás převýšení asi 700m (nahoru :o)). Nejdříve jdeme kolem potoka téměř po rovince. Dáváme si na chvíli přestávku a chladíme se v ledovém potůčku. Vzápětí nám ale začalo to“strmější“stoupání a do cíle se dostáváme až za tmy. Stavíme stany, vaříme večeři a jdeme do hajan.

Den 3.: pátek 26. srpna 2011

Ráno nás čekal neobvyklý výhled na vrcholky hor a obvyklý program (lekce, motlitby, podobenství). Vyrazili jsme k blízké studánce, kde jsme doplnili vodu. Dále jsme pokračovali ve výšlapu po hřebeni. Proběhla lekce „orientace na mapě“, při které jsme určili náš dnešní cíl – Ostredok. Nejvyšší hora Velké Fatry, 1598 m n. m. Čekal nás tam oběd a poté jsme probrali další lekci z našeho sešitku. Pak jsme pokračovali v cestě. Přitom se našel čas i na nějakou tu zastávku pro využití přírodních krás k zablbnutí.:o) Nakonec jsme došli k chatce, která nás přímo zvala k přespání. Ještě předtím jsme ale museli najít vodu. Po zoufalém hledání jsme našli studánku v podobě několika louží a malého potůčku. Večer proběhl program, večeře a poté samozřejmě hurá do spacáků – kluci spali na půdě, holky dole na postelích, vedoucí venku a já taky.

Den 4.: sobota 27. srpna 2011

V noci hodně foukalo, občas jsem měla strach, že mi odletí igelit. Naštěstí neodletěl. Ráno jsem přes něj ani nepoznala, že už svítí slunko. Ke snídani jsme se posilnili polévkami a vrhli se na další lekce a program. Následně jsme vyrazili na Ploskou a Rakytov, na který vystoupala výprava beze mě a batohů (já se válela pod kopcem, protože mě hnusně bolela noha). Potom nás čekal sestup na zpustlou chatu, kde jsme strávili poslední noc. Na večerním programu jsme shrnuli zážitky a sdělili si pocity z akce.

Den 5.: neděle 28. srpna 2011

Dnes byla asi nejchladnější noc z celého NVT-J. Ráno jsme se urychleně balili a vyrazili vzhůru dolů do Belé, odkud nám jel autobus do Martina. Odtamtud jsme se vezli vlakem směr Vsetín a ještě dál do svých domovů.
Akci jsem si užila a všem Juniorům ji vřele doporučuji.

Mája
Pozn.: Autorem fotografií je Karel Hauptman, 18. PH Brno I.
14.09.2011 20:28:57
Jožka
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "9691"

Mé oblíbené táborové téma je:

biblické (16 | 36%)
fantasy (4 | 9%)
historické (17 | 39%)
sci-fi (3 | 7%)
vojenské (4 | 9%)

Můj nejoblíbenější překlad Bible je

kralický (Kb) (30 | 22%)
ekumenický (ČEP) (33 | 25%)
Bible 21. století (B21) (47 | 35%)
studijní (KMS) (11 | 8%)
jeruzalémský (14 | 10%)
Poslední aktualizace: 2013-06-09
Name
Comment
Or visit this link or this one